الإعلان للشريط السينمائي المنتظر Ballerina من بطولة John Wick





وعقب العرض، مصادر من داخل الشركة أشارت إلى أن الفيلم حصل على إشادة واسعة. بناءً على ردود الفعل من العرض التجريبي، تمت الإشارة إلى أن أداء آنا دي أرماس في باليرينا بأنه "أقرب قصة لقاتلة محترفة هتلاقيها مشابهة لشخصية بلاك ويدو في الكوميك.".
بوستر فيلم ballerina


وأشاروا كمان إلى أن الفيلم هيكون أول بطولة رئيسية لآنا دي أرماس في فيلم ضخم، ووده إنجاز كبير ليها بعد ما أصبحت مرشحة لجائزة الأوسكار.

دي القصة المختصرة لفيلم باليرينا:

"راقصة قاتلة اسمها روني (آنا دي أرماس) بتدور على الانتقام لمقتل عيلتها. أحداث الفيلم بتحصل بين الجزء التالت والرابع من سلسلة جون ويك."


الشريط أخرجه لين وايزمان وتأليف شاي هاتن، مايكل فينش، وإميرالد فينيل، وهو الفيلم الثاني المنبثق عن عالم John Wick. تدور الأحداث بينما "جون ويك: الفصل الثالث - بارابيلوم" (2019) و"جون ويك: الفصل الرابع" (2023).```



خلال حوار حديثة مع ScreenRant، منتج الفيلم Basil Iwanyk أوضح إزاي فيلم "Ballerina" اتحسن بفضل الكاتبة والمخرجة Emerald Fennell، اللي قدمت أفلام مثل "Promising Young Woman" و"Saltburn".


إيوانيك قال: "أيوة، شوف، نحن استعنا بـ إميرالد. أعتقد إن Shay Hatten كتب سيناريو ممتاز، صح؟ نص بالفعل رائع. هو كاتب موهوب. ده أول سيناريو كتبه في حياته. كتبه وهو عنده حوالي 22 سنة. مش عارف إذا كنت التقيت به قبل كده، لكنه يبدو وكأنه في الرابعة عشرة من عمره. ووصلنا بالنص إلى مرحلة معينة، وثم استعنا بآنا، ووعدناها دائمًا بأننا عند نقطة ما عندما نضبط البنية والحركة، سنجلب كاتبة أنثى، لأننا لا نريد... الحاجة اللي مش عايزينها، ودي مهمة. مش عايزين فيلم أكشن نبدل فيه الشخصية الذكورية بأنثى ونمشي الحال. كنا عايزين الشخصية تشعر بأنها حقيقية، أنثوية، وليس بدون هوية جنسية، لكنها لا يتم تصويرها بطريقة جنسية. مش حد مبيبتسمش."


Ian McShane قال لـVariety إن "باليرينا" مختلف تمامًا عن أفلام "John Wick". وتم إضافة ثلاث مشاهد من مسلسل "The Continental".


McShane قال: "فيلم "Ballerina" مختلف كليًا." وأضاف: "لدينا ثلاثة مشاهد، وأضافوا مشاهد أخرى في فندق "Continental". بينسب استعداده لاقتراحات مع وينستون للثقة اللي حطها تشاد ستاهلسكي فيه طول السلسلة. {تشاد بيثق فيا بمعرفتي لشخصيتي، فبحاول أضيف لمسة جديدة كل مرة."|تشاد يثق في معرفتي بشخصيتي، لذلك أحاول دائمًا أن أضيف لمسة جديدة في كل مرة."


"Ballerina" مبني على شخصيات ابتكرها ديريك كولستاد، ومن إنتاج Basil Iwanyk، Erica Lee، وتشاد ستاهلسكي، مع شركات إنتاج Summit Entertainment, Thunder Road Films, و87North Productions.

تعليقات